
Ingka Group, Zviedrijas mājokļa mēbeļu giganta Ikea mātesuzņēmums, 2023. finanšu gadā Ķīnā investēs 5,3 miljardus juaņu (770 miljonus eiro), paziņoja uzņēmums preses konferencē.
Ieguldījumi tiks izmantoti turpmākai uzņēmējdarbības digitalizācijai, jaunu veikalu un tirdzniecības centru būvniecībai, kā arī vairāku izplatīšanas kanālu integrācijai, sacīja Ikea China izpilddirektore un prezidente Anna Pavlaka Kuliga.
Ikea China viceprezidente Lidija Song sacīja, ka uzņēmums vēl šogad paziņos par investīcijām vēja enerģijas projektā Ķīnā.
Attiecībā uz veikalu paplašināšanas plānu Ķīnā 2023. finanšu gadam, kas sāksies 1. septembrī, Ikea atvērs mazāka mēroga veikalu Hefejā, Austrumķīnas Anhui provinces galvaspilsētā. Tā atvērs arī otru veikalu Šansi provinces Siaņas pilsētā.
Jūlija sākumā Ikea slēdza savu 8500 kvadrātmetru lielo veikalu Šanhajas ziemeļaustrumu Jangpu rajonā. Uzņēmuma viceprezidente Ķīnā Lidija Liu (Lydia Liu) sacīja, ka galvenais mērķis ir efektīvāk kartēt pilsētu. Lai gan tuvāko gadu laikā Ikea Ķīnā saglabās “elastību”, Šanhaja joprojām būs viens no galvenajiem Ikea investīciju galamērķiem, viņa teica.
Ikea 2019. gadā paziņoja par trīs gadu stratēģiju īpaši Ķīnas tirgum, kas ietvēra investīcijas 10 miljardu juaņu apmērā. Trešdien preses konferencē uzņēmums paziņoja, ka ir izpildījis šo investīciju mērķi, ar kuru palīdzību Ikea izstrādāja vairāk produktu un risinājumu Ķīnas patērētājiem, izveidoja daudzkanālu izplatīšanas tīklu un piedāvāja vairāk atlaižu. Pēdējo trīs gadu laikā Ikea pakalpojumi ar tiešsaistes platformām, piemēram, Tmall veikalu un tiešsaistes iepirkšanās centru WeChat, ir aptvēruši gandrīz 1 miljardu Ķīnas iedzīvotāju.
