
Vēl tikai pirms gada jūras pārvadājumu konteineru cenas sasniedza 15 000 ASV dolāru. Lai arī cik augsts bija šis milzīgais kāpums, tikpat atskurbinošs bija arī straujais kritums līdz sākotnējam 1500 ASV dolāru līmenim, kas ir sasniegts pēc gada.
Tā kā 2022. gada vasarā pieprasījums pēc pārvadājumu apjoma atkal samazinājās, no augusta kritās arī kravu pārvadājumu likmes. Tagad tirgotājiem ir grūtības pārdot dārgākas akciju preces, ņemot vērā vispārējo pieprasījuma kritumu un pieaugošo inflāciju, neraugoties uz cenu ziņā zemāku konkurenci. Kuģniecības uzņēmumiem pašlaik ir tik maz ekspluatācijā esošu kuģu, ka tie dod priekšroku apbraukt Labās cerības ragu, nevis šķērsot Suecas kanālu. Tajā pašā laikā samazinās arī pārvadājumu pielāgojamība: ja agrāk vienu vai otru konteineru bieži vien varēja pieņemt īsā laikā, tad tagad preču reģistrācijas periods ASV ostās beidzas aptuveni četras dienas pirms izbraukšanas.
Nākotnē klimata mērķi, visticamāk, arī samazinās pārvietošanās ātrumu, kā 2023. gada martā Vācijas GD Holz Ārējās tirdzniecības dienas dalībniekiem skaidroja Jenss Rommers (FIATA). Lai gan jaunajiem kuģiem jau ir iespēja izmantot dažādas enerģijas sistēmas, ostu cisternu infrastruktūra vēl aizvien atstāj daudz ko vēlamu. Mazāks braukšanas ātrums ir vienkāršs pasākums, lai samazinātu emisijas. Jenss Rommers arī prognozē dokeru streikus ASV, jo šogad beidzas viņu līgumu termiņš. Galu galā: Tā kā ASV ostas pirms diviem gadiem bija pārslogotas, tika paplašināts Panamas kanāls, kas var sniegt zināmu atslodzi.
Pagaidām nav skaidrs, kāda ietekme uz jūras kravu pārvadājumiem būs Maersk un MSC 2M kuģu izmantošanas sadarbības pārtraukšanai. Turklāt abi lielākie kuģniecības uzņēmumi stratēģiski attīstās tik atšķirīgos virzienos, ka šāda alianse, kas tika uzsākta 2015. gadā, iespējams, vairs nesniedz sākotnējās priekšrocības. Kamēr MSC koncentrējas uz savas flotes paplašināšanu, Maersk pilnveido savu piedāvājumu piegādes ķēdē (no durvīm līdz durvīm).
